U bent hier

Drijfveer van

Drijfveer van
Frank Schurink

Gedoe-Management is het idee waar ik de afgelopen 3 jaar naar op zoek ben geweest en dus gevonden heb. De leidende gedachte in die zoektocht is geweest: "Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat het overgrote deel van de bevolking de inzichten die er nu zijn over ons brein, ook daadwerkelijk gaat gebruiken?"

Het inzicht

Interesse is een voorwaarde om iets nieuws te kunnen leren. Maar omdat het brein voor velen van ons toch nog een 'black box' is, is het lastig om daar de interesse voor te wekken. Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat het overgrote deel van de bevolking de inzichten die er nu zijn over ons brein, ook daadwerkelijk gaat gebruiken? In de voorbereiding van mijn lezing voor het Neuromarketing-congres 'My Message in Your Brain' op de Erasmus Universiteit in Rotterdam daagde het ineens dat het managen van zo iets vaags als gedoe een veel positievere invloed heeft op onze prestaties dan het stimuleren van prestaties. In mijn werk met Aprais zie ik daar telkens weer de resultaten van, maar had het nooit gekoppeld met gedoe als belangrijke spil. Gedoe kennen we allemaal, interesseert ons allemaal op één of andere manier, en blijkt nu een prachtig startpunt om naar onze eigen ontwikkeling of stilstand te kijken. Een ei van Columbus naar mijn idee.

Met onze Gedoe-Management workshop hebben we een methode ontwikkeld om zeer complexe biologische materie simpel en toegankelijk te maken. Gedoe verandert in een fenomeen waar je echt iets mee kan. Het heeft de potentie om onze blik op de wereld en onszelf te transformeren. Wie had gedacht dat gedoe ons dat nog eens zou opleveren? Dat idee had ik drie jaar geleden in ieder geval niet.

Kom vooral eens naar één van de publieke workshops om te onderzoeken wat gedoe is. Het is naast leerzaam ook een leuke avond uit met de nodige humor. Niks is zo vermakelijk als wijzelf Niks is zo vermakelijk als wijzelf. In de loop van het jaar blijven we het concept verder uitwerken en aanscherpen met het plan om het ook in een boek uit te geven dat voor jong tot oud begrijpbaar is.

 

Persoonlijke drive:

Onszelf stimuleren meer uit ons brein te halen en verwonderd zijn over onze nieuwe mogelijkheden.

 

Persoonlijke overtuiging:

De industriële en IT-revolutie hebben de weg gebaand voor de volgende economische revolutie: De brein-revolutie - de basis van onverwachte ontwikkelingsmogelijkheden van onszelf als individu en gemeenschap.

 

Relevante ervaring van Frank Schurink:

Student - Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten: Leren kijken en creëren, elke keer weer opnieuw. Uit mijn eigen veilige cocon komen.
Eigenaar - Okapi Corporate Identity Atelier: Passende identiteiten ontwikkelen voor bedrijven die energie geven en gedoe minimaliseren.
Seminarleider Landmark Education: Getraind worden en training geven in de boven verwachting hoge persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden van mensen.
Partner - Aprais: Effectief prestaties verhogen van grote merken en hun marketingpartners door oa gedoe-managen.
Kennisvergaarder - Neuro Science en David Rock: Nieuwe kennis van de hersenen geeft vele nieuwe inzichten in hoe ze werken en getraind kunnen worden.
Voorzitter - Volktuin vereniging Eigen Hof: Met beide voeten in dagelijks gedoe.
Organisator - My Message In Your Brain congress: Neuromarketing congres over de praktische toepasbaarheid van de laatste neuroscience technologie en inzichten.

Kijk ook op nl.linkedin.com/in/frankschurink

Gedoe-Management is het idee waar ik de afgelopen 3 jaar naar op zoek ben geweest en dus gevonden heb. De leidende gedachte in die zoektocht is geweest: "Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat het overgrote deel van de bevolking de inzichten die er nu zijn over ons brein, ook daadwerkelijk gaat gebruiken?"